FULLPOINT.CZ

Oprava mostu Jana Antonína Bati v Uherském Hradišti: Co přinese a jak ovlivní dopravu?

Automobily a doprava

Oprava mostu Jana Antonína Bati přes řeku Moravu v Uherském Hradišti je jednou z nejvýznamnějších dopravních akcí v regionu pro rok 2025. Most, který je hlavním spojením mezi Starým Městem a Uherským Hradištěm, prochází první velkou rekonstrukcí od svého postavení v roce 1954. Dlouhodobé zatékání do mostu a jeho celkový stavební stav vyžadovaly zásadní zásah, aby se zajistila bezpečnost a plynulost dopravy.

Průběh Opravy

Oprava mostu začala 26. února 2025 a potrvá do konce října téhož roku. Stavební práce jsou rozděleny do čtyř etap. První etapa zahrnuje opravu levého jízdního pruhu ve směru z Uherského Hradiště do Starého Města, následně se přidá rekonstrukce chodníku na levé straně mostu. Ve třetí etapě se opraví pravý jízdní pruh a provede se nový povrch vedlejších komunikací. Poslední etapa bude zaměřena na dokončení prací v okolí mostu, které již nebudou omezovat provoz na hlavní silnici I/55.

Dopravní Omezení

Během oprav bude provoz na mostě řízen v režimu 1+1 bez semaforů, což znamená, že na každé straně mostu bude pouze jeden jízdní pruh. Toto omezení může způsobit dopravní komplikace, zvláště během dopravních špiček, kdy denní průjezd přes most čítá až 23 tisíc aut. Cestující na autobusových linkách se musí připravit na zpoždění a úpravy jízdních řádů. Některé autobusové linky budou využívat objízdné trasy, aby minimalizovaly dopady na cestující.

Úpravy Veřejné Dopravy

Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje, společnost KOVED, připravuje úpravy jízdních řádů autobusových linek, které nemají možnost využívat objízdné trasy. Na linkách 300, 303, 306, 307, 310 a 311 budou zavedeny výlukové jízdní řády. Změny se dotknou také městské dopravy Poulička, kde dojde k úpravám odjezdů některých spojů a obsluhy zastávek.

Rozsah Rekonstrukce

Rekonstrukce mostu zahrnuje nejen opravu samotného mostu, ale také rozšíření vozovky, rekonstrukci křižovatky za mostem a novou autobusovou zastávku v Rybárnách. Součástí prací jsou také nové přechody pro chodce, opravy chodníků a vjezdů k nemovitostem. Ve směru na Staré Město dojde k rozšíření jízdních pruhů o 50 cm a u mostu bude instalována nová světelně řízená křižovatka s přechody pro pěší. Projekt zahrnuje také instalaci nového veřejného osvětlení.

Financování a Zhotovitel

Oprava mostu byla zadána společnosti Skanska za 35,2 milionů korun. Projekt je realizován ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, městem Uherské Hradiště a Starým Městem.