FULLPOINT.CZ

Kingdom Come: Deliverance II – Pokračování Středověké Ságy

Gaming a esport

Kingdom Come: Deliverance II je akční RPG vyvinutá studiem Warhorse Studios a vydána společností Deep Silver. Hra byla vydána 4. února 2025 pro PlayStation 5, Windows a Xbox Series X/S. Je přímým pokračováním úspěšné hry Kingdom Come: Deliverance z roku 2018 a nabízí hráčům bohatší a rozmanitější zážitek.

Hratelnost a Novinky

Hra je zasazena do otevřeného světa a nabízí hru z pohledu první osoby. Hráč ovládá postavu Henryho, který se musí vyrovnávat s různými misemi a objednávkami. Rozhodnutí hráče mají vliv na reakce NPC a na vývoj postavy. Kromě tradičních dovedností jako Oratory, Charisma a Intimidation se objevují nové dovednosti jako Appearance, Coercion a Dominate, které umožňují hráči ovlivňovat dialogy a interakce s ostatními postavami. Na rozdíl od prvního dílu začíná Henry v Kingdom Come: Deliverance II s určitými zkušenostmi a dovednostmi. Hra zahrnuje nové zbraně, jako jsou kuše a rané formy palných zbraní, které lze používat i během jízdy na koni.

Příběh a Nastavení

Příběh se odehrává v roce 1403 v Království Čech, které je součástí Svaté říše římské. Henry vede odpor proti invazi krále Zikmunda Lucemburského a jeho spojenců. Hra se odehrává v období občanské války a Henry se snaží pomstít smrt své rodiny. Herní svět je dvakrát větší než v předchozím dílu a zahrnuje dvě hlavní oblasti: Český ráj, který nabízí krásnou přírodní scenérii, a město Kutná Hora (v hře nazývané Kuttenberg), které bylo ve středověku jedním z nejbohatších měst v Čechách díky těžbě stříbra a ražbě mincí.

Postavy a Vztahy

Henry je v hře man-at-arms ve službách Sira Radziga Kobylu, svého biologického otce. Společně s Sirem Hansem Caponem z Pirkštejna se Henry zapojuje do diplomatických misí a bojuje proti králi Zikmundovi. Další důležité postavy zahrnují Otce Godwina, Pána Hanuše z Lípy a Sira Istvána Totha, který je hlavním antagonistou prvního dílu.

Herní Mechaniky a Vylepšení

Hra vylepšuje herní mechaniky z předchozího dílu, zejména v oblasti boje. Combat je podobný, ale s nižším vstupním prahem, aby byl přístupnější novým hráčům. Současně nabízí vysoký strop pro zkušené hráče, kteří mohou využívat komplexní kombinační systémy a dokonalé údery. Nově je zavedena možnost výroby vlastních mečů a vybavení, což umožňuje hráčům přizpůsobit si svou výzbroj podle svých preferencí. Hra také zahrnuje autosave funkce, aby se snížila frustrace z častého umírání a nutnosti návratu k předchozím bodům uložení.